חיפוש
  • red-id

תפסיקו להרוס את חווית המשתמש! 7 טיפים למנהלי עיצוב

עודכן ב: אפר 9

איך אנחנו יכולים לדעת אם הUX שאנחנו עובדים עליו משרת את המטרות שלנו? הרי כשאנחנו נתקלים בחוויית משתמש שגויה, אנחנו יכולים בקלות לזהות תקלות מובנות מאליהן, שלא ברור איך היוצרים לא שמו לב אליהן קודם. אל תאשימו את המעצבים, כי כשאנחנו רואים את המוצר הסופי, אנחנו לא מודעים למגבלות שלהם, מי חירפן אותם לאורך כל התהליך, ומה עבר במוחם של מקבלי ההחלטות. איך נוכל לצמצם את התקלות שעומדות בינינו לבין UX חלומי וממיר? הנה כמה טיפים שבעזרתם כל מנכ"ל, מנהל מוצר ומעצב UX בכיר יוכל למזער נזקים ולהקפיץ את חוויית המשתמש בכמה רמות:


מחקר שוק

אם אי פעם המשפט "אין לנו מתחרים" יצא לכם מהפה, אולי כדאי שתחזרו לגור עם אמא. אנחנו ב2020, יש 8 מיליארד אנשים בעולם וקיימות אינספור חברות הייטק מסביב לגלובוס. כל רעיון שעלה במוחכם הקודח כנראה כבר נמצא בפיתוח במקום כלשהו. יכול להיות שיש לכם זווית חדשה, או שתוציאו אותו לפועל בצורה חכמה יותר, אבל תמיד יש מתחרים. תחפשו אותם. לפעמים הם הראשונים שקופצים בגוגל, ולפעמים תצטרכו להשקיע קצת יותר זמן בלאתר אותם. למה כל כך חשוב לבצע מחקר שוק? כשיש לנו רפרנס, יש לנו בסיס שממנו נוכל לשאוב השראה מצד אחד, ולהבין ממה כדאי להימנע מצד שני.

סדרי עדיפויות

לא הכל חשוב באותה מידה. אם מתחשק לכם להעביר את המעצב שלכם שבעה מדורי גיהנום, פשוט שימו מולו רשימת פיצ'רים ותגידו לו שהכל חייב להופיע, לבלוט, ולתפוס את העיניים של כולם. בלי סדר עדיפויות נכון ומחושב, לא נוכל להגדיר למשתמש מה הוא צריך לדעת, להרגיש ולעשות. תחליטו מה חשוב יותר ומה פחות, ועל מה אולי כדאי לוותר, כדי שחוויית המשתמש שלכם תהיה כמו מסע - מרתקת ומהנה.

פידבק פידבק פידבק

אל תעבדו בבועה. אחת הטעויות הקריטיות ביותר היא לשמור את בדיקות המשתמשים לסוף. שימו לעצמכם למטרה לתקשר עם המשתמשים העתידיים שלכם כמה שיותר, לא רק לפני תהליך העיצוב. יצרו גרסאות מעוצבות, גם אם הן לא הגרסאות הסופיות, נסו אותם על משתמשים וכך תוכלו לקבל פידבק בזמן אמת ולהדק את חוויית המשתמש עוד יותר. 

יישור קו

אנשים בוגרים מסכימים שלא להסכים? אולי, אבל זו לא הדרך לשבור את השוק. הדבר הכי מייאש הוא להבין שעבודה של חודשים הלכה לפח רק בגלל שכל אחד מבעלי הדעה מושך לכיוון שלו. כשמתחילים לבצע שינויים לאחור, אנחנו מאבדים אחיזה בהיגיון שהביא אותנו להחלטות שלנו. לפני שמתחילים לעצב את חוויית המשתמש, רכזו את כל הנוגעים בדבר סביב שולחן רווי בורקסים (או אגוזים, למי ששומר) ותמצאו תשובות לארבעת השאלות הבאות - מהי מטרתנו לטווח הארוך, מהם הכאבים המרכזיים שאנחנו רוצים לפתור, לאיזה מסע אנחנו לוקחים את המשתמש, ומהי הצעת הערך הייחודית שלנו. רשמו את ההחלטות, תלו אותן במקום בולט במשרד, ותחסכו לעצמכם המון כאב לב (ותתפנקו על הבורקס, הרווחתם אותו).

קונטקסט זה הכל בחיים

קחו ספר ממדף הספרים שלכם, תפתחו אותו בעמוד אקראי ותתחילו לקרוא. סביר להניח שאם זה לא ספר שקראתם עשרות פעמים, אתם לא תבינו מה הולך. ממש כמו כל יצירה, גם UX הוא סיפור, ולכן צריך להתייחס אליו ככזה. כשאנחנו נותנים הערות עבור כל מסך בנפרד, אנחנו מאבדים את ההקשר, והשינויים הנקודתיים שלנו עלולים לפגוע בזרימה של חוויית המשתמש. תבצעו שינויים במסכים רק כאשר אתם מבינים את המקום שלהם בתוך הפלואו ותדאגו שהם ממשיכים לתקשר אחד עם השני.

אף אחד לא מושלם

ברור, כולנו רוצים לזכות בפרס נובל לשלמות, אבל ככל שנבין מהר יותר שאין כזה דבר "מושלם", כך נוכל לייצר מוצר מעולה, בהקדם. אם אתם מגיעים למצב שאתם עושים יותר משני סבבי תיקונים, אתם כנראה גורמים נזק לעיצוב, ומאבדים אחיזה בהיגיון שהוביל אתכם עד כה. רוב הסיכויים שהפגמים שנראים לכם סופר קריטיים עכשיו, הם לא אלה שיפריעו למשתמשים שלכם. תנו להם לעשות QA למוצר שלכם, ותחסכו למעצבים שלכם המון סטרס לא נחוץ.

תנו למעצבים לנשום

אם הHR שלכם עושה עבודה טובה, כנראה שהמעצבים שלכם מאוד רגישים עם נפש של אמנים. עבודת העיצוב דורשת מהמעצבים להזדהות עם המשתמש שלנו, להכיר אותו, להבין איך הוא חושב ולהרגיש אמפתיה כלפיו. אם תשבו להם על הווריד ותחליטו בשבילם איך כל כפתור צריך להראות, באיזה צבע הוא ומה כתוב עליו, אתם רק תסיחו את דעתם ותפריעו להם להתחבר להלך המחשבה של המשתמש. תנו להם אוויר, תדאגו שהסביבה שלהם תאפשר להם לצלול אל תוך תהליך האפיון ותהיו קשובים לצרכים שלהם.

ליצור חוויית משתמש נוחה וידידותית זו לא משימה פשוטה, אבל אם תעקבו אחרי הטיפים הנהדרים שלנו, עבודת הUX שלכם תהיה הרבה יותר נעימה, זורמת ומדוייקת. בהצלחה!

#inspiration #tips

©2020 by RED-ID